Redwoods, San Francisco en koud.... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van John en Ineke Arts - WaarBenJij.nu Redwoods, San Francisco en koud.... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van John en Ineke Arts - WaarBenJij.nu

Redwoods, San Francisco en koud....

Door: Ineke en John

21 Augustus 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Na 'n relaxt ontbijtje vanochtend konden we onze reis voortzetten richting San Francisco. We hoefden maar zo'n 200 km. dus we hadden tijd genoeg voor wat tussenstops. Eerst maar eens op zoek naar de beroemde redwoods. Deze bomen kunnen een hoogte bereiken van 122 meter en aan de voet een omtrek van 7 meter (relatief dun dus). Ze komen alleen voor in de Californische kuststrook. Gisteren hadden we ze door de vele andere tijdrovende hoogtepunten gemist, maar ik wist dat er nog meer plekken waren, maar dan moesten we wel even zoeken. Met behulp van de Tomtom en door goed te kijken hebben we ze gevonden. En inderdaad, ze zijn enorm imposant en vooral hoog, heel erg hoog! Dit is overigens moeilijk vast te leggen in 'n foto, maar geloof me maar: ze zijn echt hoog. Na wat gewandeld te hebben tussen deze kolossen hebben we onze route vervolgd. Eerst binnendoor richting kust, dwars door een compleet woud van redwoods....
De kust boven Santa Cruz bestaat vooral uit lange, prachtige stranden en kliffen. De zee leent zich hier prima voor surfen, wat dan ook veelvuldig gedaan werd.
Al vroeg in de middag bereikten we San Francisco. De binnenkomst is werkelijk fantastisch! De highway ligt tamelijk hoog en je ziet recht voor je de complete skyline van de stad, echt spectaculair. Het is wel een wirwar van zich allerlei kruisende wegen, maar de Tomtom loodste er ons prima doorheen. Ons hotel ligt midden in het centrum bij Union Square. Het adres hadden we zo gevonden, maar toen nog een parkeerplaats. Dat was even zoeken en puzzelen. Er zijn veel éénrichtingswegen hier en ik kan je vertellen dat het niet prettig voelt als je plotseling 4 banen auto's met knipperende lichten op je af ziet komen. Ik ben er maar van uitgegaan dat ik fout zat en niet zij, dus heb ik maar gauw geparkeerd. Uiteindelijk kwam toch alles goed en konden we inchecken, waarna we nog alle tijd hadden om de stad in te gaan. Eerst maar even naar de Starbucks op de hoek. Wel een dikke trui aan, want het is hier echt heel erg koud. 'n Graad of 15 met een stevige wind voelt wel heel erg fris. De diversiteit aan kleding was erg groot: van zomerse kleding tot dikke jassen, mutsen en zelfs handschoenen.
Uiteraard hebben we meteen gebruik gemaakt van de beroemde Cable car. Deze kabeltram wordt door kabels onder het wegdek voortgetrokken. Het is overigens fantastisch om hier door de "Streets of San Francisco" te rijden. De straten zijn echt enorm steil en het hoogteverschil erg groot. Daardoor heb je vaak een prachtig uitzicht.
Na ons ritje zijn we doorgelopen naar Fisherman's Warf, van waaruit je ook de Golden Gate Bridge moet kunnen zien. Maar zoals meestal lag die ook vandaag grotendeels verscholen in de mist. Maar het gevangeniseiland Alcatraz ligt een stuk dichterbij en was wel goed te zien. San Francisco is een erg levendige stad, met veel meer sfeer dan Los Angeles. Veel muziek op straat en artiesten. Uiteraard ook even naar Pier 39 geweest, waar zich om een of andere onbekende reden sinds een jaar of 20 een hele kolonie zeeleeuwen zich heeft gevestigd op vlonders in de haven.
Na lang genoeg de kou getrotseerd te hebben zijn we weer met de kabeltram teruggegaan. Het was al donker en dat maakt zo'n ritje weer extra bijzonder met al die uitzichten over de stad.
Kortom: San Francisco is nu al helemaal geweldig en we zijn er pas één middagje geweest....

• 22 Augustus 2010 - 09:07

Jacintha:

Jeetje, wat een mooie foto's!En de reisverslagen zijn zo uitgebreid.....
    Jullie nemen ons zo echt mee op deze bijzondere reis!
    Je half jaar voorbrereiding werpt zo wel zijn vruchten af.....
    Misschien een idee om als de nieuwe Floortje Dessing en Chris Zegers te gaan solliciteren bij omroep Max voor een reisprogamma....
    Blijf genieten!!!!!!!
    liefs.

• 31 Augustus 2010 - 07:18

Marisca:

wat een prachtige foto,s het lijkt wel of je ze uit een boek hebt geplukt!