Bye bye San Francisco, hello Yosemite Park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van John en Ineke Arts - WaarBenJij.nu Bye bye San Francisco, hello Yosemite Park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van John en Ineke Arts - WaarBenJij.nu

Bye bye San Francisco, hello Yosemite Park

Door: Ineke en John

Blijf op de hoogte en volg John en Ineke

24 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na een relaxt ontbijt vanochtend konden we rustig aan de volgende etappe van onze reis beginnen. Nog even door de hectische verkeersdrukte van San Francisco, nog een laatste blik op de Golden Gate Bridge (alweer volop in de zon) vanaf de Baybridge en dan naar het oosten, het binnenland in richting Yosemite Park. We hoefden niet zo heel veel kilometers te maken, dus we konden rustig aan doen. We kwamen nu ook echt door uitgestrekte onbewoonde gebieden. Het is hier vooral een golvend landschap met heel veel droog gras. Af en toe kom je door 'n ingedut cowboystadje. Altijd leuk om daar even te stoppen en wat nodige dingen in te slaan. Zoals ijsblokjes, die je hier bij ieder hotel, tankstation enz. kunt krijgen. Daarmee kunnen we de spullen die we in onze koelbox meenemen goed koel houden. Op weg naar het Yosemite Park kwamen we ook door een erg groot fruitteeltgebied, waar uiteraard veel beregend werd, want voor de rest is het hier vooral droog, heel erg droog. De temperatuur was inmiddels ook al behoorlijk opgelopen, naar zo'n 30 graden (oftewel zo'n 90 graden Fahrenheit). Naarmate we dichter bij het Yosemite Park kwamen, waren er ook wat meer bossen. In de verte konden we de bergen van de Sierra Nevada al voor ons zien. Uiteindelijk gaan we daar nog over heen, maar dat duurt nog een paar dagen. Al redelijk vroeg in de middag kwamen we aan bij onze volgende bestemming, de Evergreen Lodge aan de rand van het Yosemite Park. En al weer bleek dat we een goede keuze gemaakt hebben. We hebben de beschikking over een cabin met veranda en daarop schommelstoelen, prachtig gelegen midden in het bos. Wel wordt overal gewaarschuwd om geen etenswaren buiten te laten staan of in de auto te laten liggen, vanwege het gevaar dat er beren op af komen. Op verschillende plaatsen staan dan ook zgn. "beer-proof cannisters" waar de kampeerders hun eten e.d. in kunnen opslaan.
Aangezien we hier in de middle of nowhere zitten is de internetverbinding niet zo snel. Dus of het plaatsen van foto's nu gaat lukken weet ik nog niet, maar dan hou je ze nog tegoed. Morgen gaan we echt het park in en dat moet volgens iedereen helemaal geweldig zijn. Ik ben benieuwd....