Vergezichten, reuzenbomen en zonsondergang - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van John en Ineke Arts - WaarBenJij.nu Vergezichten, reuzenbomen en zonsondergang - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van John en Ineke Arts - WaarBenJij.nu

Vergezichten, reuzenbomen en zonsondergang

Door: Ineke en John

Blijf op de hoogte en volg John en Ineke

25 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Al veel over gelezen, veel foto's van gezien, maar als je er dan werkelijk rondloopt is het toch erg indrukwekkend. Het overstijgt alle verwachtingen. Ik heb het natuurlijk over het Yosemite Park, waar we vandaag de hele dag in rondgezworven hebben. Het is een fantastisch mooi berglandschap, met veel bos en veel watervallen. In vergelijking met de lente zijn deze watervallen nu slechts stroompjes, maar voor ons evengoed indrukwekkend. We zijn vandaag naar het zuiden van het park gereden om daar de Giant Sequoia's te bewonderen. Maar op de route daar naar toe waren er al zoveel uitzichtpunten dat die tocht iets langer duurde dan verwacht, zo mooi was het overal. Uiteindelijk dan toch het grote reuzenbos bereikt. En inderdaad, je weet werkelijk niet wat je ziet. Je hebt wel geprobeerd je er een voorstelling van te maken, maar de werkelijkheid is nog veel indrukwekkender. Bij een aantal bomen staat een hekje omheen, om de mensen weg te houden van de kwetsbare wortels, die niet diep de grond ingaan. Bij andere bomen kun je wel komen. Van een boom heb ik de omtrek gemeten en ik kwam uit op 36 passen, dus zeg maar zo'n 30 meter! De doorsnee van die boom kwam op zo'n 13 meter; stel je die maar eens in je tuin voor.... Het is een heel bijzondere ervaring om tussen deze giganten rond te wandelen. Het zit er overigens vol met allerlei soorten eekhoorns, maar die zitten hier volgens mij overal.
Laat in de middag zijn we op de weg terug naar onze cabin nog naar het Glacier Point gegaan, het mooiste uitzichtpunt (naar men zegt) van Yosemite Park, op zo'n 2400 meter hoogte. Doordat we laat waren hadden we het geluk daar boven op die berg de zonsondergang mee te maken. Blijkbaar is het iets wat iedereen in dit park een keer meegemaakt moet hebben, want we waren bepaald niet de enigen daar. Er was zelfs een ranger die op een bijzonder enthousiaste en gedreven manier het hele schouwspel van commentaar voorzag. Maar het moet gezegd: het was fantastisch. Zo gauw als ik weer foto's kan plaatsen, kun je je er zelf van vergewissen.
Morgen nog andere delen van het park verkennen en als die net zo mooi zijn als die van vandaag, dan kan het voor ons hier niet meer stuk...

• 26 Augustus 2010 - 21:29

Jacqueline:

Wat een super vakantie, erg leuk om jullie zo te volgen! Heel veel plezier enne pas op voor bruintje de beer.

• 27 Augustus 2010 - 13:18

Albert En Els:

Wat geweldig om jullie zo te kunnen volgen.Prachtig die foto's erbij.Nog een goede reis wij kijken er ook naar uit.Doei doei