Drukte in Yosemite, informatiecentrum en hitte. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van John en Ineke Arts - WaarBenJij.nu Drukte in Yosemite, informatiecentrum en hitte. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van John en Ineke Arts - WaarBenJij.nu

Drukte in Yosemite, informatiecentrum en hitte.

Door: Ineke en John

Blijf op de hoogte en volg John en Ineke

25 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag lekker rustig aangedaan. Eerst wat broodjes gehaald in de winkel hier op het terrein en daarna een gewoon ontbijt, althans voor onze begrippen een gewoon ontbijt. Daarna naar een ander gedeelte van Yosemite Park gereden, waar het overigens weer net zo mooi was. Natuurlijk weer van allerlei uitzichten genoten en wat rondgewandeld. Het was overigens erg warm vandaag, 39 graden, dus echt in de zon lopen doe je dan ook niet zo gauw. Toch voelde het niet als drukkend of benauwd aan, maar heet is het wel natuurlijk. Je wordt hier overigens van alle kanten gewaarschuwd dat je voorbereid moet zijn op de hitte, dus veel water mee. We slepen dus heel wat blokken ijs rond door Californie. Toen we later op de dag ergens op een heel stille weg stil stonden om wat foto's te maken, stopte er ook iemand om te vragen of everything okay was. Sowieso valt de vriendelijkheid van de Amerikanen heel erg op. Ze zijn altijd bereid je te helpen en gaan heel makkelijk een praatje aan.
In het gedeelte van het park waar we vandaag het eerst waren was het trouwens erg druk. Op sommige plekken was het bijna filerijden, parkeerplaatsen waren vol. Er zijn daar kampeerterreinen die zo hutjemutje vol staan, dat het meer een vluchtelingenkamp lijkt dan een camping. Bovendien is alles erg stoffig, dus die aanblik is dan niet echt verfrissend. We hebben daar een informatiecentrum (airconditioned) opgezocht, wat ook erg interessant was en hebben daarna een rustiger gedeelte van het park opgezocht. En dat beviel een stuk beter.
Overigens weer genoten van een prachtige zonsondergang, waarvan er vast nog wel een paar meer gaan volgen.
Morgen gaan we weer verder naar onze volgende halte, Lone Pine, een plaatsje aan de andere kant van de Sierra Nevada, waarvoor we eerst een pas van ruim 3000 meter over moeten. Die route schijnt overigens ook heel erg mooi te zijn....

• 27 Augustus 2010 - 08:42

Danielle & Nico:

Hoi Ome John en tante Ineke,

Zo te zien/lezen beleven jullie veel mooie momenten daar! Het is ook een supermooie reis daar, grappig dat we precies een voorstelling kunnen maken van waar jullie nu uithangen! We zijn benieuwd naar jullie foto's als jullie terug zijn, kunnen we ze mooi vergelijken! Nog veel plezier daar, want er gaan nog vele mooie gebieden komen!

groetjes,
    Danielle en Nico