'n Vallei van vuur en 'n route door 3 staten - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van John en Ineke Arts - WaarBenJij.nu 'n Vallei van vuur en 'n route door 3 staten - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van John en Ineke Arts - WaarBenJij.nu

'n Vallei van vuur en 'n route door 3 staten

Door: Ineke en John

Blijf op de hoogte en volg John en Ineke

30 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Na alle indrukken van Death Valley lijkt het onwaarschijnlijk dat we ons nog ergens over kunnen verbazen hier. Vanochtend vertrokken we dan ook met het idee om zonder al te veel oponthoud door te rijden naar Bryce Canyon. Eén tussenstop hadden we gepland, namelijk in the Valley of Fire, 'n uurtje buiten Las Vegas. Het was eigenlijk een korte omweg die we zouden rijden, omdat die door een mooi park liep. Die korte omweg liep uit op een tussenstop van zo'n 4 uur. Waarom? Het wordt bijna een cliché, maar ook hier was het weer verbazingwekkend en spectaculair mooi. Zoals de naam al doet vermoeden gaat het hier om voornamelijk vuurrode rotsformaties. We hebben er rondgereden en rondgewandeld. Af en toe waanden we ons op een andere planeet. Zo moet volgens ons Mars er zo'n beetje uitzien, inclusief de temperatuur, want die was weer ruim 35 graden.
Maar al met al schoten we op onze route niet erg veel op, terwijl we nog wel een eind te gaan hadden. Na dit natuurschoon stonden er geen andere tussenstops meer op het programma, dus konden we onbelemmerd doorgaan. Van Nevada kwamen we in Arizona, waar het nodig was om even wat cafeïne in te nemen om wakker te blijven op de lange, lange highway. Daarna bereikten we Utah en daarmee een nieuwe tijdzone. Het is hier een uur later dan in de vorige staten, dus nu is het nog maar 8 uur verschil met Nederland. Onderweg nog wel op enkele uitzichtpunten gestopt om te genieten van het ons omringende landschap. Wat erg voelbaar was, was de plotselinge bijna ijzige kou toen we uitstapten. We hadden het niet verwacht na alle hitte van de afgelopen dagen, dus dat was wel een rare gewaarwording. De temperatuur in Bryce Canyon ligt een stuk lager, zo rond de 20 graden en dat is ook wel weer prettig...

• 31 Augustus 2010 - 07:29

Marisca:

hoi john en ineke,
    krijgen net via hyves van niek te horen dat jullie een rondreis aan het maken zijn in de states en kreeg jullie adres, ik ben eens gaan snuffelen en lezen.
    Maar jongens toch wat een reis en een prachtige ervaringen, en dan die foto,s WAUW!!!!!!
    wij hebben in onze vakantie de zeehonden moeten zoeken, maar wel gezien en bij jullie liggen ze voor het oprapen.
    erg leuk om jullie laatste dagen nog te volgen, we wensen jullie dan ook nog heel veel plezier en kom goed weer thuis.

gr sjaak en marisca