'n Droomshow, knotsgekke stad en jackpot (bijna).. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van John en Ineke Arts - WaarBenJij.nu 'n Droomshow, knotsgekke stad en jackpot (bijna).. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van John en Ineke Arts - WaarBenJij.nu

'n Droomshow, knotsgekke stad en jackpot (bijna)..

Door: Ineke en John

Blijf op de hoogte en volg John en Ineke

09 September 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De ochtend van vertrek uit Sedona werden we gewekt door regen, jawel door regen. Oké, niet veel, maar het was regen, we herkenden het nog van voor onze vakantie. Het feit dat het bewolkt bleef (wel droog) is eigenlijk het enige noemenswaardige van de 450 km. lange reis van Sedona naar Las Vegas. O ja, en het passeren van de Hooverdam bij Las Vegas. Tenslotte moeten al die lichtjes in de stad ergens door gevoed worden.
Voordat we Las Vegas inreden was de bewolking alweer weg en de temperatuur had de inmiddels vertrouwde positie bereikt van ergens tussen de 30 en 40 graden. Ons hotel, Treasure Island, was snel gevonden, midden op de Strip waar alles te doen is. De weg in het hotel was ingewikkelder. Het is weliswaar een wat "kleinschaliger hotel", maar telt nog altijd 2885 kamers. De route daar naar toe leidt, vast niet toevallig, dwars door het casino. Maar uiteindelijk hebben we de weg gevonden naar onze superdeluxe kamer met Stripview.
Na ons geïnstalleerd te hebben, was er nog ruimschoots de tijd om alvast de stad in te gaan. Er moest nog geshopt worden.
's Avonds zou het hoogtepunt volgen, namelijk de uitvoering van le Rêve door het Cirque du Soleil. Het was op z'n zachtst gezegd een zeer bijzondere show. Een mengeling van dans, muziek, spectaculaire acrobatiek, visuele effecten en geluidseffecten. En dat speelde zich af op een rond podium (waar het publiek helemaal omheen zat) wat uit water bestond, een groot rond zwembad dus. Daarin allerlei plateau's die op en neer konden gaan, van diep onder water tot hoog boven het water uitrijzend. Erg origineel dus en een fantastisch, surrealistisch schouwspel. Uiteraard daarna nog de stad ingegaan en nog steeds lopen verbazen over alles eigenlijk. Alle hotels hebben hier een thema en de daarbijbehorende entourage. Zo heeft Treasure Island(ons hotel dus) iedere avonde meerdere keren een spectaculaire show met piratenschepen die elkaar bevechten. The Venetian Hotel heeft de canals van Venetië en pleinen en straten nagebouwd in (!) het hotel. Hotel Paris heeft voor de duidelijkheid een Eiffeltoren voor de deur gezet. Om daar in te kunnen moet je, uiteraard, eerst door het casino. En zo is ieder hotel een attractie op zich en ook gewoon vrij toegankelijk. Uiteraard kun je niet in Las Vegas zijn en de casino's links laten liggen. Dus behalve heel veel kijken, hebben we natuurlijk ook zelf een gokje gewaagd. Van ongeveer 99 % van de verschillende spellen snap ik helemaal niets, dus daar heb ik me maar niet aan gewaagd. Maar, en nu komt het, al heel snel had ik beet op een simpel apparaat. Het ding bleef maar rammelen en credits bijtellen. Er leek geen einde aan te komen, het trok al de aandacht van andere bezoekers. Het stopte pas toen ik op een winst zat van, jawel, maar liefst 1300 %. Wel jammer dat ik maar $ 5 had ingelegd, maar toch. Als inmiddels ervaren gokker wist ik natuurlijk dat ik nu moest stoppen, wat ik ook deed. Maar het smaakt wel naar meer, waardoor ik later op de avond alweer de helft kwijt was.
's Avonds zijn we naar Fremont Street gegaan. In deze straat is het ooit, ik meen in de 40'er jaren, allemaal begonnen. Fremont Street is wat compacter en er treden ook veel straatartiesten op, wat het gezelliger maakt. Het is eigenlijk een grote, overdekte straat met vooral heel veel licht. Ieder uur wordt er op het half ronde plafond, van zo'n 350 meter lang, een enorme muziekvideo vertoond. De rest wordt dan allemaal donker en het resultaat is indrukwekkend, zeker met muziek van The Doors en Queen. Kortom, een waardige afsluiting van onze ervaringen in Las Vegas.
Inmiddels hebben we de auto schadevrij (op een sterretje in de voorruit na) weer ingeleverd en kunnen we onze koffers gaan pakken voor de terugreis.
We kunnen terugkijken op een superfantastische vakantie, waarin werkelijk alles totaal vlekkeloos verlopen is en waarin we ontzettend veel mooie en spectaculaire dingen gezien hebben en ervaringen opgedaan hebben. Ik kan het iedereen aanraden.....

• 09 September 2010 - 16:10

Sjaak Marisca:

fijne terugreis gewenst en welkom terug in ons natte kikkerlandje!!!!

• 09 September 2010 - 18:07

Marianne:

Hallo John en Ineke,
    We hebben heerlijk achter de pc meegenoten van jullie reis, reisverslagen en foto's. Het is daar super mooi.
    Wij wensen jullie een goede terugreis en tot ziens in Nederland.
    groetjes van Marianne
    en Geerlof

• 09 September 2010 - 19:00

Huub Suzan Lotte En:

Een heel goede terugreis wensen wij jullie en laat alles in het vliegtuig nog maar eens de revue passeren.
    Tot gauw.

• 09 September 2010 - 19:46

Jacintha:

24 dagen touren door Amerika zit erop!
    24 dagen volop genieten!
    (En wij genoten op afstand met jullie mee..)Gelukkig is alles zoals jullie zelf al zeggen, vlekkeloos gelopen!Nu nog de lange terugreis naar Westervoort.Een hele goede reis!Liefs.

Gelukkig hebben jullie de foto's nog en al jullie mooie herinneringen......

• 09 September 2010 - 20:47

Nic Jacq En Kids:

Een hele goede terugreis enne we verheugen ons al op het filmavondje haha!!