Prima vlucht, regen en weer thuis - Reisverslag uit Westervoort, Nederland van John en Ineke Arts - WaarBenJij.nu Prima vlucht, regen en weer thuis - Reisverslag uit Westervoort, Nederland van John en Ineke Arts - WaarBenJij.nu

Prima vlucht, regen en weer thuis

Door: Ineke en John

Blijf op de hoogte en volg John en Ineke

11 September 2010 | Nederland, Westervoort

13 Graden en regen, dat was waar we doorheen moesten toen we in Düsseldorf uit het vliegtuigje (er konden maar max. 80 man in) stapten en naar de bus liepen die ons naar de aankomsthal bracht. 'n Behoorlijk verschil dus met de 35 graden in Las Vegas, toen we vertrokken. De vlucht verliep overigens prima. Ondanks het feit dat de chauffeur van het shuttlebusje in Las Vegas nog een aantal mensen bij verschillende hotels moest oppikken en ondanks het feit dat hij de afslag naar onze terminal miste, waren we ruimschoots op tijd. Dat wil zeggen 2 uur voor vertrek waren we op het vliegveld. Dat had eigenlijk 3 uur moeten zijn, maar het resultaat was dat we nu niet hoefden te wachten voor de check-in balie. Bij de douane ging het vervolgens wat minder vlot. We waren even vergeten dat er geen vloeistoffen mee mogen, dus onze twee flesjes cola en het flesje water moesten achterblijven. De wijze waarop je daarop wordt gewezen, is niet echt prettig. Eerst moet je je schoenen, riem, horloge, telefoon enz. in een bak gooien, die dan samen met de handbagage door een scan gaat. De tassen met vloeistoffen worden er uitgepikt en de eigenaar erbij geroepen. Aangezien Ineke al door de controle was, was ik de pineut. Je krijgt de tassen in je handen geduwd en verwezen naar een vuilnisbak ergens aan de andere kant, waar je je vloeistoffen kwijt kunt. De lenzenvloeistof mocht gelukkig, na wat geargumenteer, gelukkig nog wel mee.
Het vliegtuig was een wat oude kist, die niet alle moderne gemakken had, die je eigenlijk wel mag verwachten voor een lange vlucht. Maar als je maar genoeg slaapt tijdens de reis, dan merk je daar niet zoveel van. Dus dat hebben we maar gedaan.
In Londen (Gatwick) moesten we overstappen op een ander vliegtuig naar Düsseldorf. In plaats van dat we achter de douane konden blijven, moesten we daar eerst via de Britse douane, met alle controles van dien. Daarna moesten we weer door de douane om naar onze volgende vlucht te kunnen. Bij die controle moesten we alsnog de lenzenvloeistof inleveren, want zo waren nou eenmaal de regels en met Amerika hadden ze niets te maken. Lekker handig dus allemaal. Maar goed, we zijn aangekomen, heelhuids en gezond. We werden keurig op het vliegveld opgehaald door Meike en het is goed om weer thuis te zijn. Gelukkig is het vandaag lekker weer, dat maakt de overgang net iets makkelijker. 'n Paar dagen om van de jetlag af te komen en dan maandag weer aan het werk. Behalve heel veel foto's houden we aan deze fantastische vakantie vooral heel goede ervaringen en herinneringen over. Het was super!