Strandwandeling, Umfolozi park en de Drakensbergen - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van John en Ineke Arts - WaarBenJij.nu Strandwandeling, Umfolozi park en de Drakensbergen - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van John en Ineke Arts - WaarBenJij.nu

Strandwandeling, Umfolozi park en de Drakensbergen

Door: John en Ineke

Blijf op de hoogte en volg John en Ineke

12 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Terwijl in Nederland voor de zoveelste keer deze winter sneeuw geruimd werd, liepen wij over prachtige stranden langs de Indische Oceaan. Hoe groot kan een contrast zijn… Stranden met slechts hier en daar een wandelaar of een visser. Dat is wat wij gisterochtend zagen toen we een strandwandeling maakten bij St. Lucia. Eerst moesten we via een boardwalk over de wetlands, met krokodillen en nijlpaarden, naar een soort overgangsgebied tussen zee en zoetwatergebied. Het had wel iets weg van een duinenlandschap. Daarna onmetelijke stranden. Het weer hielp mee om het plaatje compleet te maken.
Gistermiddag hebben we onze zoektocht naar het luipaard voortgezet. Daarvoor zijn we naar het Umfolozi National Park geweest. Dit park is qua landschap nog mooier dan het Krugerpark. Ook hier uiteraard weer veel wild gezien, maar helaas, het luipaard heeft zich niet aan ons vertoond. Ik denk dat we daarvoor een keer terug zullen moeten naar Zuid-Afrika. Deze reis hebben we nog maar één mogelijkheid om er eentje te ontmoeten en dat is in Addo National Park.
Vandaag hadden we een flinke afstand af te leggen, ongeveer 450 km., naar de Drakensbergen. Een lang gerekte bergketen met toppen tot zo’n 4000 meter. Dus na het ontbijt gingen we al vlot op pad. De wegen waren echter zo goed, dat het allemaal erg vlotjes verliep, waardoor we ’s middags rond half 3 al op de plaats van bestemming waren. We zitten nu in een geweldig mooi berggebied, met prachtige groene vlaktes, afgewisseld met hoge bergtoppen. Ons onderkomen is een 6-persoons huisje, helemaal in oude stijl ingericht. Het ziet er geweldig uit. Het is onderdeel van een Guest Farm en de paarden lopen er los rond, ze stonden al op ons terras. We hadden al ruimschoots de gelegenheid om een stuk te gaan wandelen, morgen zullen we een wandeling verderop in de bergen gaan maken.
Omdat het guesthouse nogal ver van de bewoonde wereld afligt, werd er een diner geserveerd voor alle gasten (stuk of 10). Eten wat de pot schaft dus… het diner bleek echter een fantastisch 5-gangendiner te zijn, met zuid-afrikaanse gerechten. Een goeie basis voor een lekkere wandeling morgen ergens in de Drakensbergen.

• 17 Maart 2013 - 19:45

Linda:

Heerlijk lezen hier in het koude Nederland. Mooie foto's, prachtige luchten. En dat strand... wauw!
    En het luipaard.... zal het nog lukken? Ik ben benieuwd!

De oranje vrucht op de foto: Is het soms een Kiwano??