Klauterpartijen, Afrikaanse markt en strandmiddag - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van John en Ineke Arts - WaarBenJij.nu Klauterpartijen, Afrikaanse markt en strandmiddag - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van John en Ineke Arts - WaarBenJij.nu

Klauterpartijen, Afrikaanse markt en strandmiddag

Door: John en Ineke

Blijf op de hoogte en volg John en Ineke

18 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Knysna

Knysna staat bekend als een gezellig en toeristisch vakantiedorp, waar vanalles te doen is. Misschien komt het doordat het laagseizoen is, maar net zoals in eerdere vakantiedorpen (bv. St. Lucia) vinden we het hier zo doods. Er zijn wel veel mooie dingen te zien en leuke activiteiten te ondernemen, maar het dorp lijkt niet te leven. Overal muren en hekken om de huizen, geen mensen te zien bij de huizen. Het komt op ons allemaal erg gesloten over.
Gelukkig maakt de prachtige kust veel goed, met mooie, grote stranden en kleine strandjes tussen rotsen, die uitnodigen om er overheen te klauteren. Hier zijn we vanochtend dus druk mee geweest. En met het genieten van het heerlijke weer natuurlijk…
De lokale Afrikaanse markt mochten we absoluut niet overslaan, aldus Guus, de eigenaar van ons B&B. Omdat we nog wel wat dingetjes wilden kopen, zijn we daar dus maar eens langs geweest. We waren de enige klanten (laagseizoen). Het voelde in eerste instantie niet helemaal safe, maar dat zegt waarschijnlijk meer over ons dan over de verkopers op de markt. Deze bestond uit enkele tientallen hutjes met daarin alle uitgestalde koopwaren. De verkopers en verkoopsters lagen of zaten gezellig bij elkaar in het gras wat te kletsen. Bij ieder hutje maakte zich dan iemand los uit het gezelschap om ons te komen vertellen waarom we juist dat ene (of een ander) beeldje moesten kopen. In tegenstelling tot wat we in andere landen wel eens meegemaakt hebben, zijn de verkopers niet opdringerig en blijven vriendelijk en goedlachs, ook als je niets koopt. Uiteindelijk hebben we de markt verlaten met een paar olifantjes en een mooie houten schaal. We hebben wel iets onderhandeld over de prijs, maar de spullen waren in onze beleving al zo goedkoop. En dan voelt het niet goed om het onderste uit de kan te willen halen.
Na een lunch aan het Waterfront hebben we de middag doorgebracht op het strand, waar het goed toeven was. Tot na de prachtige zonsondergang hebben we genoten van de warmte en de beukende golven op de rotsen.
Morgen is het dan eindelijk zover. Na 7½ maand gaan we Meike weer zien. Nog slechts 422 kilometer te gaan…

• 19 Maart 2013 - 16:42

Linda:

Ik kan het blijven zeggen, en dat doe ik dan ook maar ;-)
    Prachtige foto's bij het water!!!

Veel plezier bij Meike!!

• 22 Maart 2013 - 10:13

Albert En Els:

Indrukwekkend om al die ervaringen en mooie omgeving te beleven.
    Hier alles goed, maar wel koud.

Groetjes aan Meike,

Albert en Els