Helende omgeving en druk bezochte zonsondergang - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van John en Ineke Arts - WaarBenJij.nu Helende omgeving en druk bezochte zonsondergang - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van John en Ineke Arts - WaarBenJij.nu

Helende omgeving en druk bezochte zonsondergang

Door: Ineke en John

Blijf op de hoogte en volg John en Ineke

07 September 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We verblijven op dit moment in een lodge, een heleboel huisjes onder één kap, zeg maar. Deze lodge ligt op een berg, vanwaar je een prachtig uitzicht hebt over de omgeving en Sedona. En die omgeving is erg groen in vergelijking met wat we de afgelopen weken gezien hebben. In deze omgeving zijn erg veel wandelroutes uitgezet, dus onze planning was gauw gemaakt. Aangezien bij onze lodge veel werk van een hele mooie tuin is gemaakt, hebben we daarin eerst op ons gemak ons ontbijt genuttigd. Daarna op weg naar onze wandelroute, om bij de parkeerplaats er achter te komen dat we moesten wachten tot er iemand zou vertrekken, want het was helemaal vol. Inderdaad, Labor Day. Gelukkig hoefden we niet al te lang te wachten. De drukte was het gevolg van de aanwezigheid van een kreek (met water!) Gelukkig konden we de ergste drukte al gauw achter ons laten. Ineke vond het toch wat warmer dan ze oorspronkelijk dacht en heeft een plekje aan het water in de schaduw opgezocht. Ik heb nog een heel eind doorgewandeld en genoten van de omgeving. Toen we het gebied 's middags verlieten stonden er nog steeds auto's te wachten om toegelaten te worden.
We zijn nog even naar Sedona gegaan. Iemand heeft in de 80'er jaren bedacht dat Sedona en omgeving over helende krachten e.d. beschikt. Sindsdien heeft deze new age business daar een hoge vlucht genomen. Zelfs jeep-tours hebben hier een helende werking, althans volgens de aanbieders. Die gaan dan naar een zgn. vortex, een stukje grond dat extra energie schijnt uit te stralen of zoiets. Nou wil het toeval dat onze lodge ook bij zo'n stuk grond ligt. Dat, gecombineerd met het feit dat het op een erg mooi uitkijkpunt ligt, maakt dat er 's avonds, zo tegen zonsondergang, drommen mensen op afkomen (inclusief wijzelf). Maar het levert wel mooie plaatjes op....
Morgen gaat onze laatste etappe in van onze vakantie, die nu wel erg snel het eindpunt nadert. We rijden naar Las Vegas, waar we 's avonds een show zulen bezoeken van het Cirque du Soleil.

• 07 September 2010 - 17:12

Geerlof En Marianne:

Hoi,
    Wederom mooie foto's en nog steeds leuk om te lezen. John, ik lees en zie dat je al helemaal afgetraind bent voor de Afsluitdijk. Je hebt natuurlijk ook een fantastisch trainingskamp!

Groet
    Geerlof

• 07 September 2010 - 17:36

Henk ,Ingrid En Kids:

Hai John en Ineke, hoe is het daar? Jullie hebben echt mooie foto's.

Hoelaat landen jullie in Nederland, misschien staan wij daar wel. (Als we tijd hebben)

Heel veel groetjes, van Henk, Ingrid, Lukas, Emma, Suzanne en natuurlijk een poot van Mischa de hond!!

PS Veel plezier in Las Vegas, baby ;-P

• 07 September 2010 - 19:32

Huub:

Je zult het badminton morgen wel missen he John.( geintje)
    Fantastisch wat jullie allemaal meemaken en meegemaakt hebben.
    Ik ben benieuwd naar alle aanvullende verhalen waar jullie waarschijnlijk nog maanden mee kunnen vullen.
    Tot binnenkort en een goede reis.Met goede moed voorwaarts.
    groet,Huub.

• 08 September 2010 - 18:22

Martine:

Erg mooi allemaal :) Hierbij wil ik jullie alvast een fijne terugreis wensen!

Groetjes Martine

• 08 September 2010 - 19:53

Albert En Els:

Vanuit B&B hotelletje in Dijon lezen we jullie verslagen. Wat een enorme impressies moeten jullie mee naar huis nemen. Grand Cannion is dus wel wat groter dan de Gorges du Verdon.

Grotjes, en behouden thuiskomst.

• 09 September 2010 - 08:44

ROB SMITS:

Hey vakantiegangers, alles goed.
    Wat een reisverslagen en prachtige foto's, moet een super mooie reis zijn. Ik weet zeker dat jullie hier enorm van genieten.
    Ik wens jullie nog veel plezier en een veilige reis naar huis.
    Groetjes
    Rob Smits