National Park, schiereiland en "hoog"gebergte - Reisverslag uit Dublin, Ierland van John en Ineke Arts - WaarBenJij.nu National Park, schiereiland en "hoog"gebergte - Reisverslag uit Dublin, Ierland van John en Ineke Arts - WaarBenJij.nu

National Park, schiereiland en "hoog"gebergte

Door: Ineke en John

Blijf op de hoogte en volg John en Ineke

01 Augustus 2011 | Ierland, Dublin

Vanochtend de keuze gemaakt om het National Park Connemara te bezoeken. Het weer was ons niet echt goedgezind. Het miezerde en het zag er niet naar uit dat het snel beter zou worden. In het National Park hebben we eerst het informatiecentrum bezocht, met zeer interessante wetenswaardigheden en expositie. Daarna de wandelschoenen aan en vertrokken voor een wandeling door het Connemara National Park. Het regende echter meer dan we verwacht hadden. Bovendien vloog er een irritant soort kleine vliegjes rond. Dit alles bij elkaar vonden we zo hinderlijk, dat we maar de kortste route genomen hebben en vervolgens weer naar een van de vele schiereilanden zijn gereden. Dat bleek een goede keus te zijn. Het weer werd al snel beter en de vliegjes waren verdwenen. Ook daar konden we weer genieten van de prachtige rotskusten en de zee. In dit gebied is het verschil tussen eb en vloed gigantisch groot. In hoogte kan het wel enkele meters verschillen. Met als gevolg dat er tijdens eb enorm grote stranden ontstaan (wel honderd meter breed) en prachtige rotsgedeeltes waar je dan overheen kunt lopen en vanalles kunt zien en vinden. Ook de kleine dorpjes waar je doorheen komt zijn zeer de moeite waard. Vooral de kasteeltjes die zo her en der geplaatst zijn geven het geheel een bijzondere sfeer. Op de terugweg naar ons B&B hebben we een omweg gemaakt door een ander gedeelte van Connemara. Dit voerde ons weer door een heel ander landschap. Het gaf het gevoel dat je tussen enorm hoge bergen in reed, bijzonder mooi en indrukwekkend.
Morgen zullen we onze reis vervolgen. We gaan dan naar de County Donegal, in het noordwesten van de republiek Ierland. Ook dat zal vast weer mooie verrassingen voor ons in petto hebben...