Hop-on-Hop-off, Marilyn Monroe en 'n ferry wheel - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van John en Ineke Arts - WaarBenJij.nu Hop-on-Hop-off, Marilyn Monroe en 'n ferry wheel - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van John en Ineke Arts - WaarBenJij.nu

Hop-on-Hop-off, Marilyn Monroe en 'n ferry wheel

Door: Ineke en John

Blijf op de hoogte en volg John en Ineke

17 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Los Angeles

'n Goede nachtrust doet wonderen, dus de gevolgen van de jetlag vallen erg mee. Bovendien was het ontbijt dusdanig dat het overeenkwam met een warme maaltijd bij ons, dus dat paste wel in ons bioritme. Scrambled eggs, geraspte sweet potatoes met gebakken spek of ham, plus nog wat geroosterd brood met jam, ga er maar aan staan 's ochtends vroeg. Voor de Amerikanen overigens geen enkel probleem.
Vandaag hebben we besloten op een relaxte manier kennis te maken met LA, dus wat doe je dan: je springt op een Hop-on-Hop-off bus. De weg naar de opstapplaats was snel gevonden, want de Tomtom heeft besloten zijn verzet op te geven en werkt nu volledig mee. Alle highlights hebben we dus lui zittend in het zonnetje vanaf het bovendek van de bus mogen aanschouwen. En geloof me: alles in LA is "Worlds most famous ......" en dan maakt het eigenlijk niet uit wat je daar invult. Maar één ding klopt in ieder geval wel: je kunt er over de sterren lopen! Oké, verreweg de meeste namen zeggen ons helemaal niets, maar dat kan ook aan ons liggen. Toch kwamen we ook nog wel bekende namen tegen, zie foto....
En uiteraard zijn er ook nog wel beroemdheden die met je op de foto willen.
Aan het eind van de tour en de dag werden we weer keurig afgezet bij de Santa Monica Pier, aan het enige echte Baywatchstrand. Jaja, zo kom je nog eens ergens. Volop bedrijvigheid daar, zoals een permanente kermis. En wat hadden we een mazzel: met onze hop-on-hop-off-tickets mochten we gratis in het reuzenrad. Als rechtgeaarde Hollanders laten we zo'n kans natuurlijk niet voorbijgaan. Zeker niet als we ons rondje tijdens de zonsondergang boven LA kunnen draaien.
Aangezien we nog voor een groot deel op ons ontbijt teerden, werd het toch tijd om iets te eten. Dat kan in Amerika in een grote voedsel-supermarkt, waar je een flinke kartonnen bak (recyclebaar, jawel) vult met wat je maar wilt. Bij de kassa wordt het gewogen en dan betaal je zo'n 8 dollar per pond. En voorbij de kassa is dan gelegenheid om te inspecteren wat je gekocht hebt en het te nuttigen. Was trouwens best lekker.
Daarna nog even naar de supermarkt voor wat spulletjes die we nodig hebben voor de reis van morgen. Gelukkig is die supermarkt vlak voor het hotel en gewoon 24 uur per dag open, ideaal toch?
Morgen gaat onze reis verder naar Monterey, over de Pacific Coast Highway 1. Volgens de boekjes een van de mooiste kustroutes ter wereld. Ik zal het jullie laten weten....

• 18 Augustus 2010 - 15:03

Herman En Annie:

Prachtig om te lezen wat er zoal op vakantie kan gebeuren. Heel veel genot nog en we zullen alle verslagen uitprinten en aan va en moeke laten lezen.
    we lezen het wel wat jullie nog gaan doen.

• 19 Augustus 2010 - 09:05

Jacintha:

Hoi wereldreizigers!
    Super om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben!John,voor jou is er een droom in vervuling gegaan...(als ik de foto zie)Alleen jammer dat je ze weer moet los laten he...!Heel veel plezier morgen,Ik blijf jullie volgen.
    lieve groetjes.
    Ps.Ik zal het boek van Sonja Bakker vast klaarleggen.....