Chinatown en 'n bijzondere wandeling - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van John en Ineke Arts - WaarBenJij.nu Chinatown en 'n bijzondere wandeling - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van John en Ineke Arts - WaarBenJij.nu

Chinatown en 'n bijzondere wandeling

Door: Ineke en John

Blijf op de hoogte en volg John en Ineke

22 Augustus 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Aangezien het vanochtend nog bewolkt en koud was hebben we heel rustig aangedaan. We waren nog net op tijd voor het ontbijt. Hoewel, in veel restaurants kun je tot 3 uur 's middags ontbijten. Daarna rustig richting Chinatown geslenterd. Op weg daar naar toe waren we getuige van een of ander Koreaans festival, ook altijd leuk om te zien.
Chinatown zelf bestaat vooral uit veel, heel veel restaurantjes en snuisterijenwinkels, sommigen erg groot. We hebben ons een poos lopen verbazen over alles wat er te koop wordt aangeboden. Toen we vervolgens weer buiten kwamen was de lucht helemaal opgeklaard en de warmte van de zon was duidelijk voelbaar. Dus we hebben de koers acuut verlegd naar de Golden Gate Bridge. Dit moest wel een van die zeldzame dagen zijn waarop die helemaal te zien is.
Het was nog wel een heel eind met het openbaar vervoer, maar het was de moeite waard. Badend in het zonlicht, onder een strak blauwe lucht, was de brug helemaal zichtbaar. En dat vraagt natuurlijk om een wandeling naar de andere kant, wat we dus ook gedaan hebben. 'n Prachtige wandeling met uitzicht op de skyline van San Francisco en het gevangeniseiland Alcatraz, wat we morgen gaan bezoeken. De brug heeft, met de aan- en afloop erbij, 'n lengte van zo'n 3 km. Door de vele stops onderweg ben je daar wel een poos zoet mee. Terug ging beduidend sneller.
's Avonds nog heerlijk gegeten en rondgeslenterd bij Fisherman's Warf, waar weer van alles te doen en te zien was. Daarna weer met kabeltrammetje terug naar het hotel. Deze keer had ik de mazzel tamelijk voorin te zitten en dat geeft echt een achtbaangevoel, zo steil gaat het hier naar beneden. Veel mensen gillen ook alsof ze in een achtbaan zitten.

• 22 Augustus 2010 - 19:46

Suzan Huetink:

Samen met mijn moeder jullie verslagen gelezen,
    Geweldig. Het is voor ons ook een beetje genieten.
    Liefs Suzan.