Goeie vlucht, links rijden en sim-kaart zoeken - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van John en Ineke Arts - WaarBenJij.nu Goeie vlucht, links rijden en sim-kaart zoeken - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van John en Ineke Arts - WaarBenJij.nu

Goeie vlucht, links rijden en sim-kaart zoeken

Blijf op de hoogte en volg John en Ineke

04 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Hazyview

Zondag 3 maart

Stap in een vliegtuig, reis zo’n 8000 km. naar het zuiden en geniet van wat je dan overkomt. Dat is tenminste wat wij doen, hier in Zuid-Afrika. Zaterdagochtend om 5 uur thuis weggereden met een uitstekend humeur (vrijdagavond immers Vitesse nog zien winnen) om rond een uur of 9 te landen in, jawel, Amsterdam. Dan zou je denken: dat kan anders…. En dat klopt, maar dat kost je dan zo’n 400 euro. Maar om een lang verhaal kort te maken: om 10.00 ’s avonds landden we in Johannesburg, na een overigens prima vlucht. Behalve af en toe spectaculaire uitzichten op de Alpen en de Sahara, valt er weinig noemenswaardigs temelden over de vlucht.
Op het vliegveld werden we keurig opgewacht door iemand van onze lodge,die ons in een kwartier tijd naar ons onderkomen bracht. Zo’n reis is best vermoeiend, dus lang zijn we niet meer opgebleven. ’n Vreemd bed maakt dat ik altijd wat vroeger wakker ben. Ineke heeft daar minder last van. Dus ik kon al in alle vroegte de springbokken, de struisvogels en ander Afrikaans spul aanschouwen. Dat lijkt misschien al redelijk spannend, maar eerlijk gezegd deed het me nog net iets meer denken aan de hertenwei in Sonsbeekpark dan aan de Afrikaanse savannes. Misschien zijn mijn verwachtingen wel te hoog.
Na het erg Engelse ontbijt werden we al opgewacht door onze “meet & greet juffrouw”, die ons een heleboel vertelde wat we eigenlijk al wisten of gelezen hadden. Tegelijkertijd kwam de autoverhuurder en we werden onderworpen aan een geheugentest waar de geheugentraining van omroep Max bij verbleekt. Om maar niet alles te hoeven onthouden, heb ik besloten gewoon geen brokken te maken. Gelukkig werkte onze Tomtom uitstekend en konden we zonder problemen onze weg uit Johannesburg vinden.
In eerste instantie stond onze eerste autorit vooral in het teken aan het wennen aan het links rijden. Na meerdere malen zinloos de ruitenwisser aangezet te hebben, de ruiten gesproeid te hebben en aan de verkeerde kant naar de versnellingspook gezocht te hebben, begon het aardig te lukken. We zijn deze dag alvast heelhuids doorgekomen.
Een ander doel van vandaag was het scoren van een sim-kaartje en wat beltegoed. “Overal te koop”, behalve dus waar wij stopten. Uiteindelijk hadden we dan toch Meike in levende lijve aan de telefoon! Dus we konden onze reis voortzetten naar een rondavel (rond huisje met rieten dak), waar we overnachten, omringd door een fantastische tuin. Na het heerlijke avondeten hebben we door een stikdonkere tuin gewandeld en aan een vennetje gezeten met talloze voor ons onbekende geluiden (waarschijnlijk kikkers en vogels) en genoten van een heerlijke zomeravond. Nog even bij het huisje nagenieten van een likeurtje (geschenk van de reisorganisatie) en zometeen het bed in. Morgen gaan we de Panoramaroute volgen en eindigen dan in een Private Game Reserve, waar we een paar dagen zullen blijven.

• 04 Maart 2013 - 09:23

Sjaak En Marisca:

vanuit het frisse maar langzaam aan vriendelijk ogend nederland wensen we jullie een hele mooie vakantie toe, geniet ervan en straks van jullie dochter, maar dat duurt nog even.

• 04 Maart 2013 - 10:24

Suzan:

Zo snel al weer een eerste verhaal. Fijn dat de reis goed is verlopen. Geniet komende weken en ik kijk al weer uit naar het 2e verslag. Liefs, Suzan.

• 04 Maart 2013 - 20:36

Linda:

Jaaaaa! Dat wordt weer genieten van jullie reisverhalen en prachtige foto's. Echt weer smullen geblazen voor ons.
    Hahaha, grappig met je ruitenwissers. :-)
    Groetjes van je jaloerse & hardwerkende (jaja tussen het kletsen door ;-)) collega Linda

• 06 Maart 2013 - 12:25

Dori Jager:

Fantastisch John en Ineke dat weer mee mogen genieten van jullie avontuur en belevenissen in dat bijzondere land. Gezellige vakantie gewenst and ... drive carefully! greetings Dori