Een hobbelige vlucht, de leeuwenstad en regen - Reisverslag uit Singapore, Singapore van John en Ineke Arts - WaarBenJij.nu Een hobbelige vlucht, de leeuwenstad en regen - Reisverslag uit Singapore, Singapore van John en Ineke Arts - WaarBenJij.nu

Een hobbelige vlucht, de leeuwenstad en regen

Door: John en Ineke

Blijf op de hoogte en volg John en Ineke

06 September 2023 | Singapore, Singapore

Van een jetlag hadden we gelukkig allebei geen last. En dat zou best gekund hebben na een vlucht van 11136 km in ruim 12 ½ uur.Wel was de vlucht bij vlagen behoorlijk wild door een flinke turbulentie op zijn tijd. Soms leek het alsof je met veel te hoge snelheid door de outback van Australië scheurde, maar dat gaan we pas na morgen doen. Nu zitten we nog in de Leeuwenstad, hoewel er geen leeuw te vinden is natuurlijk (behalve misschien in de dierentuin). Maar een of andere prins dacht bij aankomst hier, ergens in de 14e eeuw, een oranje dier te zien met een zwarte kop en dacht dat het een leeuw was. Geen idee wat hij gedronken of gesnoven had, maar daar komt de naam Leeuwenstad dus vandaan.

1 ½ Dag is natuurlijk veel te kort om een stad te leren kennen, maar een indruk hebben we wel gekregen. En die wordt vooral gekenmerkt door “groot, groter, grootst”. Veel prestigeobjecten, zoals een enorm hotel wat bestaat uit 3 zuilen met daarover heen een enorm schip. En dat op een hoogte van maar liefst 57 verdiepingen. Maar natuurlijk is het wel leuk om vanaf dat bovendek een mooi uitzicht over de stad te hebben. Tenminste, ik denk dat het wel leuk zal zijn, want toen wij er waren regende het al de hele middag behoorlijk door. Maar gelukkig bleef het wel lekker warm. En ook hebben we alvast een glimp kunnen opvangen van het F1-circuit, waar ene Max V. uit Nederland over 1 ½ week zijn 11e overwinning op rij gaat behalen.

De Singaporezen zijn nogal dol op leuke lichtjes en zo, want iedere avond is er meerdere malen een lichtspektakel in the Bay of Gardens en daar vlakbij een spectaculaire watershow met lichten.

Behalve deze toeristentrekkers hebben we ook nog een paar andere must-do’s gedaan. Singapore heeft enkele hele leuke wijken, zoals de Arabische wijk, de Indiase wijk, Chinese wijk. De eerste 2 hebben we bezocht. Kleurrijke, levendige straten en steegjes, die je direct in een ander land doen wanen.

En het is warm in Singapore, heel warm en een hele hoge luchtvochtigheid, kortom: zwaar weer. Maar daar hebben ze hier iets op gevonden: de enorme shoppingmalls met zeer goed werkende airco’s. Wat ons betreft iets te goed, want het voelde soms gewoon echt koud als je daar binnen liep. Wel goed om af en toe even te kunnen vluchten voor de hitte buiten. En regenen kan het hier ook. Het verhaal dat er iedere dag wel regen valt, maar dan heel kort en hard klopt volgens ons niet helemaal. Wel dat er iedere dag regen kan vallen, maar dat “heel kort” dus niet. Onze 2e dag viel voor een groot deel letterlijk in het water, doordat het de hele middag en avond door bleef regenen. Temperatuur bleef wel op hetzelfde niveau.

Singapore, een leuke stad om een keer meegemaakt te hebben, maar het haalt volgens ons bij lange na niet de sfeer van veel Europese steden zoals o.m. Lissabon, Rome, Praag, Amsterdam. Singapore is overigens wel superveilig. Dit schijnt het gevolg te zijn van de torenhoge straffen die er staan op criminaliteit. En het is er behoorlijk schoon. Het is niet zo dat er nergens iets op straat ligt, maar beduidend minder dan bij ons. Ook op het op straat gooien van afval staan hoge boetes. Kauwgom is gewoon bij wet verboden hier. Iets eten in het openbaar vervoer mag niet.

Maar vanaf morgen kunnen we gewoon weer aan de kauwgom als we dat willen, want dan vliegen we door naar Darwin in het uiterste noorden van Australië, zo’n 5 ½ uur vliegen. Om vandaar met een auto wat door de outback te gaan trekken.

• 06 September 2023 - 18:40

Mirjam :

Zo te lezen is Singapore afgevinkt...dus dóór[e-1f601]

• 06 September 2023 - 19:19

Peeters:

[e-1f302][e-1f3d9][e-2705][e-2708] goeie reis weer

• 08 September 2023 - 21:57

Margriet :

Oh mensen, wat een feest om weer met jullie mee te mogen op reis! Geniet!

• 09 September 2023 - 07:29

Rob En Claudia Buil:

spannende vlucht maar gelukkig veilig op eerste bestemming, geniet! En fijn dat we weer mee mogen op jullie reis! Groet Rob en Claudia